Als er iets kapot is aan je Samsung smartphone, wil je dat natuurlijk oplossen. En wel zo goed mogelijk. Er zijn echter verschillende stappen die je kunt ondernemen. Dit kan leiden tot een zekere verlamming, want wat moet je nu kiezen? Koop je een nieuwe smartphone, laat je het apparaat repareren of ga je zelf aan de slag om je smartphone te redden? In dit artikel helpen we je bij deze keuze door te betogen dat één van deze drie, namelijk het laten repareren van je smartphone, de beste keuze is. We vergelijken deze optie daarbij afzonderlijk met de twee andere mogelijkheden. De voordelen ten opzichte van het kopen van een nieuweZoals hierboven al vermeld staat, denken veel mensen er gelijk over om een nieuwe smartphone te kopen, als er problemen ontstaan met hun huidige mobiel. Enerzijds is dit een logische gedachte, omdat je dan tenminste zeker bent dat alles opgelost is, anderzijds is het echter niet bepaald een verstandige keuze. Het is namelijk vooral een prijzige keuze. Je betaalt immers al gauw een paar honderd euro voor een nieuwe smartphone. Een reparatie is daarentegen al vaak gebeurd voor enkele tientallen euro’s, afhankelijk natuurlijk van het soort reparatie. Daar komt nog eens bij dat het laten repareren van je smartphone betekent dat je langer doet met hetzelfde product en dus duurzamer bezig bent. Dit is uiteraard beter voor het milieu. Verder heeft het ook nog verschillende voordelen voor jezelf. Zo hoef je geen nieuw nummer, mocht je oude mobiel een simlock hebben, en behoud je ook simpelweg al je foto’s en contacten zonder daar moeite voor te hoeven doen. Om deze redenen kun je beter niet zelf gaan knutselenNog voordeliger dan het laten repareren van je smartphone is zelf de nodige materialen aanschaffen en de reparatie verrichten. Je betaalt dan immers geen arbeidskosten en dergelijke. Hier staat echter wel tegenover dat het als leek vaak bijzonder lastig is om een reparatie succesvol uit te voeren. Een smartphone, of die nou van Samsung of Apple is, is immers een complex stukje technologie. Om die reden loop je dan ook het risico dat er tijdens de reparatie iets fout gaat en er juist nog meer problemen ontstaan. Dit zorgt er dan weer voor dat de kosten juist verder omhoog lopen, terwijl dat hetgeen was wat je probeerde te voorkomen. Beter is het dan ook om de reparatie gewoon over te laten aan een specialist, zeker omdat je (bij grotere reparatie) relatief weinig betaald voor de arbeidskosten en je ook nog eens een hoop werk uit handen genomen wordt. Bovendien geven diverse partijen garantie op de reparatie. SmartphoneRepairs geeft zelfs 1 jaar garantie. De problemen die verholpen kunnen wordenZo’n vakman kan eigenlijk alle soorten problemen waar je smartphone last van kan hebben verhelpen. Zowel de grote als de kleine mankementen. Kapotte schermen kunnen bijvoorbeeld vervangen worden, waarbij vaak zowel het LCD-scherm als het glas op zich vernieuwd worden, maar het is ook mogelijk dat een klein defect, zoals een door overbelasting niet werkende Aan/Uit-knop, verholpen wordt door een vervanging. |