Efficiëntie is de sleutel voor continuïteit binnen een bedrijf

Het is geen nieuw fenomeen dat bedrijven proberen kosten te reduceren doormiddel van het verhogen van de efficiëntie. Het internet heeft globalisering met zich mee genomen, oftewel de wereld is kleiner geworden. Hierdoor is de concurrentie gestegen. Veel bedrijven onderscheiden zich op basis van prijs. Ze willen klanten lokken door de goedkoopste te zijn. Op zich een effectieve manier om een klant een eerste/probeer aankoop te laten doen. Of het zorgt voor retentie en klant loyaliteit laten we in dit geval even buiten beschouwing. Hoe dan ook, als je goedkoop en je wilt winst maken moet kun je twee dingen doen. Of voor een minimale marge dusdanig veel verkopen dat de winst groot genoeg is, of de kosten zo laag mogelijk houden zodat je een respectievelijke winst hebt.

Om even onze aandacht te richten op het verlagen van de kosten. Ook dit kan weer op twee manieren. Als eerst kan je goedkoop inkopen, dit gaat vaak ten koste van de kwaliteit van je producten. Ten tweede is het mogelijk om bedrijfsprocessen efficiënter te maken en zo de arbeidsproductiviteit te verhogen. Deze bedrijfsprocessen worden vaak verbeterd door automatisering en het vervangen van handelingen door automatische processen. Zo is digitaal ondertekenen de normaalste zaak van de wereld geworden. Dit lijkt al achterhaald maat het is tamelijk nieuw. Dit is niet alleen efficiënt, je doet het ook nog eens met MVO in je achterhoofd. Moet je is nagaan hoeveel papier er ieder jaar bespaard wordt door het niet allemaal uit te printen en in drievoud te ondertekenen. Ook de personeelsplanning gebeurt digitaal. Hierdoor hebben je werknemers online inzicht in de planning en kan er geen miscommunicatie meer ontstaan.

Dit zorgt allemaal het verbeteren van de bedrijfsprocessen en het veranderen van de bedrijfscultuur. Zorg ervoor dat jij niet achterloopt met je bedrijf. In tijden als deze kan een achterhaalde bedrijfsvoering je fataal worden.

https://www.mysolution.nl/