Linkbuilding uitbesteden of zelf doen?

Linkbuilding is een essentieel onderdeel van SEO, ook wel Search Engine Optimization genoemd. Tijdens dit proces wordt er gekeken of links de autoriteit van de website kan verhogen. Hieronder zullen we eerst stilstaan wat linkbuilding precies is. Vervolgens zullen we het hebben over uitbesteden of zelf doen.

Wat is linkbuilding nu precies?

Linkbuilding is een vakterm voor het genereren van links naar de website om zodoende de waarde en autoriteit van de website te doen vergroten. Hoe meer websites naar jouw website linken des te waardevoller de website wordt geïndexeerd door Google. Hierbij is het echter wel van belang dat het moet gaan om waardevolle links, want het genereren van links die niet relevant zijn kan zelfs een negatieve impact hebben.

 

Google windt waardevolle links enorm belangrijk. Zoals hierboven beschreven is het genereren van links die niet gerelateerd zijn niet goed en kan zelfs leiden tot een straf waardoor je wegzakt in de zoekmachines van Google. Heb jij bijvoorbeeld een webshop op het gebied van campers? Dan wil je ervoor zorgen dat er links vanuit camper gerelateerde websites naar je linken. Als er allemaal links vanuit marketing en eten gerelateerde websites naar je website verwijzen is dit totaal niet relevant waardoor je een penalty kunt verwachten.

 

Naast het zoeken van links die gerelateerd zijn aan je website is het ook goed om te kijken naar de waarde van de websites. Hierbij is het goed om te kijken naar de DA (Domain authority) en PA (Page authority). Een vuistregel hierbij is dat de waardes van deze beide factoren boven de 10 moet zijn. Heb jij websites die naar je linken met een lage waarde, dan zullen deze als veel minder waardevol worden beschouwd.

Zal ik linkbuilding zelf doen of zal ik het uitbesteden?

Linkbuilding uitbesteden is een proces wat erg lastig is en veel tijd vergt. Om deze reden is het goed om hier aandacht aan te besteden. Naast de tijdrovende werkzaamheden is het ook een werkzaamheid die met enorme nauwkeurigheid uitgevoerd moet worden. Als je namelijk links genereert die als spammy worden gekwalificeerd kan dit leiden tot penalty’s waardoor je in plaats van stijgen alleen maar zult dalen in de indexering van Google.

Het advies hierbij is dus om de specialist aan het werk te zetten. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om het zelf te doen, maar dit kan tot het niet meer vindbaar zijn van je website. Wil jij zelf ook nog de regie in handen hebben, dan kun je voor een samenwerking kiezen. Hierbij schrijf je zelf de blogartikelen en vervolgens gaan de specialisten van een marketingbureau aan de slag om je blogs bij een externe website geplaatst te krijgen. Maar welk bedrijf is hiervoor geschikt en wat is een goed bedrijf op het gebied van linkbuilding?

Kies een specialist op het gebied van linkbuilding

Als je op zoek bent naar een specialist op het gebied van linkbuilding is het aan te raden om te kiezen voor een specialist die hier echt ervaring in heeft. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor online marketing bureau DoubleSmart. DoubleSmart heeft een bewezen track record op het gebied van linkbuilding waardoor je zeker weet dat de links die worden gegenereerd veilig zijn. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan snel contact met ze op!