Freelancers en het voorkomen van faillissementen

We verkeren ons in een crisis. Geen enkel bedrijf is voorbereid op corona en daardoor is het ook niet gek dat zeker 40% gebruik maakt van de noodmaatregelen die zijn getroffen door de overheid. Over faillissementen wordt veel gespeculeerd op het moment. Als eigenaar van een bedrijf wil je dit graag afwenden. Maar hoe? In veel gevallen kan een freelancer helpen. Wij leggen je graag uit hoe. 

Tijdelijk geen werk of weinig werk

Zit jij in een branche waar tijdelijk geen werk meer is? Dan is de kans groot dat je werknemers uit dienst laat stromen. Ontzettend vervelend en absoluut niet gewenst, maar de keuze is er soms niet anders. Toch is hier een oplossing voor en deze is misschien niet ideaal, maar zorgt voor wel voor een mooie tijdelijke oplossing. 

Moet een medewerker uit dienst vanwege het feit dat er tijdelijk geen werk is of te weinig? Vraag of hij aan de slag wil als freelancer. Hierdoor kun je de medewerker alsnog inhuren als je wel werk hebt. Ideaal voor beide partijen uiteindelijk. Medewerkers blijven betrokken en genereren nog steeds inkomen. 

Maak het beste van een crisis met een expert 

Je kunt ook het beste maken van de situatie voor de toekomst. Tijden zoals deze brengen veranderingen met zich mee en soms zijn deze blijvend. Denk dus eens na over de zaken in de toekomst. Is jouw website bestendig voor de toekomst? Is jouw bedrijfsstrategie goed voor de komende 10 jaar? Draai de crisis om door te gaan werken aan de toekomst.

En wie kan jou het beste helpen? De freelancer want hij/zij is een expert binnen zijn vakgebied. Denk aan een interim HR manager, hij kan je zeker helpen om jouw team ook toekomstbestendig te maken. Of om nieuwe mensen aan te trekken als je juist nieuw personeel erbij moet hebben. Bovendien geeft hij een frisse blik binnen het bedrijf. 

Een zeer concreet voorbeeld in deze periode is de webshop. Veel mensen shoppen nu online. Dus jouw website moet in orde zijn. Hierbij heb je zeker iemand nodig met de juiste kennis. De website zelf moet aansluiten op de bezoeker en moet gebruiksvriendelijk zijn. Een expert zoals een UX designer helpt jou hier met gemak bij. Maar je wilt natuurlijk ook bezoekers trekken. Daarvoor heb je marketing technieken nodig zoals SEO, SEA en social media marketing. Wat dacht je van een freelance SEA specialist. Die zet gemakkelijk campagnes voor je op zodat je makkelijk scoort. Online marketing is namelijk echt een vak op zich. Een expert kan je juist helpen om resultaat te behalen. 

Kijk dus goed waar jij je op kan richten voor de toekomst. Moet jij grondige veranderingen aanbrengen in je strategie of bedrijfsvoering? Of moet je een tijdelijke oplossing vinden? Kijk vooral naar de toekomst en hoe jij daarop kan aanpassen. Zo blijf bestendig tijdens de crisis. En verrassend genoeg kan de freelancer daarbij de ideale oplossing zijn.