Courgette is geen gewoon voedsel. Dit is waarom?

Courgette, afkomstig uit de familie van Cucurbitaceae, is in sommige landen een van de meest onderschatte fruitsoorten. De reden hiervoor is dat de meeste mensen de voedingswaarde niet kennen, terwijl anderen niet weten hoe ze het moeten koken. Hoewel algemeen beschouwd als een groente en gekookt in het oosten, moet het westen nog steeds zijn smaak voor courgettes ontwikkelen, want als je er eenmaal de smaak voor ontwikkelt, wordt het verslavend!

Een andere naam voor courgette is courgette. Deze vrucht is rijk aan smaak en voeding. Het is een van de groenten die artsen bestempelen als het gezondste voedsel. Een verbazingwekkend feit over courgettes is dat ze als groenten worden beschouwd, maar botanisch gezien is het een vrucht. Het heeft verschillende variëteiten die tussen geel en groen vallen. Laten we nu eens kijken naar de voordelen van het toevoegen van courgettes aan uw dieet.

Super rijk aan voedingsstoffen

Courgette hebben betekent dat je energiegolven naar je lichaam stuurt. De reden hiervoor is dat deze longitudinale vrucht gevuld is met verschillende voedingsstoffen, waaronder koolhydraten, vetten, eiwitten, suiker, vezels, vitamine A, mangaan, vitamine C, kalium, magnesium, vitamine K, foliumzuur, koper, fosfor, vitamine B6, en thiamine. Is dat niet geweldig? Zoveel voedingsstoffen verpakt in slechts één vrucht? U kunt uw verschillende tekorten aan vitaminen en voedingsstoffen overwinnen met behulp van courgettes.

Het vitamine A-gehalte dat in de courgettes aanwezig is, helpt alleen om uw gezichtsvermogen te verbeteren, maar ook om uw immuniteit te versterken.

Geweldige bron van antioxidanten

Een ander verbazingwekkend aspect van courgettes is dat ze rijk zijn aan antioxidanten. Deze zijn erg belangrijk voor uw lichaam omdat ze helpen bij het bestrijden van de vrije radicalen in uw lichaam die uw lichaam willen beschadigen. Ze zijn ook erg gunstig voor uw hart, ogen en huid. Ze helpen u te beschermen tegen verschillende soorten ziekten, zoals kanker en andere. Het is effectiever bij het voorkomen van kanker dan mierikswortel.

Geweldig voor spijsvertering

Courgette kan een geweldige bron van spijsvertering voor uw lichaam blijken te zijn, omdat het een hoog watergehalte heeft dat niet alleen de ontlasting verzacht, maar ook helpt tegen constipatie. Het bevat ook oplosbare en onoplosbare vezels. Onoplosbare vezels worden een onderdeel van uw ontlasting en maken deze omvangrijk, zodat deze gemakkelijk door uw spijsverteringskanaal kan reizen.

De oplosbare vezels worden voedsel voor de gezonde bacteriën in uw darmen die niet alleen uw darmcellen voeden, maar ook de darmen gezond houden voor de vertering van voedsel.

Kan uw bloedsuikerspiegel verlagen

Goed nieuws voor mensen met diabetes type 2. Courgette kan helpen om uw bloedsuikerspiegel te verlagen. Voor die mensen die hun inname van koolhydraten willen verminderen, is courgette een geweldige optie. Je kunt het spiraalsnijder of in lange reepjes snijden in plaats van pasta noedels te gebruiken. Het smaakt goed en geeft je ook een laag koolhydraatgehalte en houdt je bloedsuikerspiegel onder controle! Dit gebeurt met de vezels die in courgettes worden aangetroffen en die de insulinegevoeligheid helpen verhogen. Dit kan helpen bij het stabiliseren van de bloedsuikerspiegel bij type 2-diabetespatiënten.