Hoe Supermarktmarketing Blijft Veranderen

100 jaar geleden waren er bijna geen supermarkten, alleen kleinere winkeltjes waar je je boodschappen kon doen. De ene dag ging je naar de bakker, de andere dag naar de slager en weer een andere dag langs de markt om groente en fruit in te kopen.

Dat klinkt best leuk, maar handig is het zeker niet! De eerste supermarkten kwam in 1946 in Nederland, en hebben dit probleem misschien wel iets te goed opgelost, en nu zijn er bijna alleen maar supermarkten. Heel handig, maar we zien dan toch weer een trend richting kleine winkeltjes gaan. Het blijft zo maar door gaan!

 

Supermarkt marketing

Marketing van supermarkten veranderd veel. Eerst was het vooral mond op mond reclame, maar radio reclames en zelfs televisie reclames volgde snel. Media is de makkelijkste manier om je winkel onder de aandacht te krijgen, en supermarkten probeerde alles van kranten tot aan tv spotjes.

En toen kwamen de folders…

Elke week kreeg elk huishouden een stapel met reclamefolders op de mat. Dit is in eerste instantie misschien leuk omdat het een mogelijkheid geeft om geld te besparen, maar niemand houd van spam.

 

De nee-nee sticker

De nee-nee sticker was gemaakt om spam tegen te gaan, en zo vielen er opeens bij een hoop mensen geen folders meer op de mat. Scheelt een hoop papier en opruimen, maar dan heb je ook niet de mogelijkheid om even goed alle aanbiedingen te bekijken. 

 

Online

Online boodschappen doen wordt steeds populairder. Maar ook online folders beginnen een hit te worden. Het scheelt papier en zo heb je alsnog de mogelijkheid om rustig door alle folders te bladeren. Zo heb je op websites als Folderbode een hoop verschillende folders, zoals de welbekeken Deen folder.

 

Conclusie

De wereld blijft zich ontwikkelen, en er komen snel nieuwe oplossingen op oude problemen. Folder websites zijn een van dezze ontwikkelingen, en het is de perfecte mogelijkheid voor consumenten om geld te besparen en gelijk ook papier te besparen.

http://folderbode.nl