Hoe ben je een goede klantenservice

Dat jij als bedrijf een goede klantenservice hebt is belangrijk. Dit brengt veel voordelen voor je bedrijf en klanten komen bij je terug. Maar hoe ben je dan een goede klantenservice?

Het begint met het bedienen van je klant via een kanaal naar hun keuze. Klanten willen vaak op dezelfde manieren communiceren met bedrijven als ze doen met hun vrienden. Dit is omdat ze verwachten zo sneller antwoord te krijgen. Zorg daarom dat je op verschillende manieren bereikbaar bent. Als je kijkt naar de trouw klantenservice zijn hun ook op verschillende kanalen bereikbaar. Live-chat, social media en telefoon zijn de meest gebruikte kanalen.

Zorg dat je echt mee leeft met je klanten en dat je ze centraal zet. Luister naar hun problemen en pak ze snel aan. Ga ook niet eerst een makkelijker probleem aanpakken want klanten verwachten dat je hun probleem gelijk aanpakt.

 

Voordelen van online klantenservice

Klanten hebben liever persoonlijk en snel contact met een klantenservice en daarom is het handig om vooral online klantenservice aan te bieden. Bij trouw klantenservice kun je bijvoorbeeld bellen of een berichtje sturen en je kunt altijd mailen.

Er komen veel voordelen kijken bij het aanbieden van online klantenservice. Vooral voor klanten is dit een fijn snelle en persoonlijke manier van de klantenservice. Ze kunnen snel geholpen worden en ook hebben ze het gevoel dat ze meer aangehoord worden. En met een goede klantenservice blijven de klanten terug komen.

En als je een goede klantenservice software aanschaft krijg je een duidelijk overzicht. Het maakt niet uit waar een klacht binnenkomt, de software zorgt ervoor dat alles op een rijtje komt. Hierdoor kun je nooit een klacht over het hoofd zien, en wordt iedere klant geholpen.

 

Klantenservice en je merkreputatie verbeteren

Als je je merkreputatie wilt verbeteren is het hebben van een goede klantenservice net zo belangrijk als je promoties. Als jij je klanten namelijk niet goed behandeld zullen ze dit ook laten horen op het internet en zo je reputatie omlaag halen. En bij trouw klantenservice wordt jij echt aangehoord.

En daarom is het belangrijk dat jij je klanten aanhoort en ze gelijk helpt. Reageer daarnaast ook op slechte kritieken op sociale media. Of reageer op slechte reviews. En gebruik de kritieken die mensen je geven om je bedrijf weer omhoog te helpen. Als andere mensen zien dat je de klachten gebruikt om jezelf te verbeteren wordt dit heel erg gewaardeerd.

http://nl-contact.nl/klantenservice-trouw/