UTR Echt
Image default
Bedrijven

Adverteren als tandarts voor nieuwe cliënten

Wanneer je als tandarts nieuwe cliënten probeert te trekken kun je een aantal dingen doen. Een van die dingen is adverteren als tandarts. Adverteren als tandarts kun je doen via Google Ads. Google Ads zorgt ervoor dat je bovenaan komt in Google, je bent dus beter vindbaar en zichtbaar voor nieuwe cliënten. Je moet bij Google Ads advertenties maken en vervolgens moet je deze advertenties ook beheren. Je gaat alleen adverteren op zoekwoorden die voor jou interessant zijn. Je kunt deze zoekwoorden ook aanpassen en je kunt kijken hoe deze scoren met Google Ads. Het is wel belangrijk dat je een budget hebt als je gaat adverteren als tandarts want Google Ads is niet gratis.

 

Waarom

Nu vraag je je misschien af waarom je als tandarts Google Ads zou moeten gebruiken. Zoals net al gezegd ben je beter vindbaar. Dat is natuurlijk wat je wil voor de nieuwe cliënten. Daarnaast brengt het gebruik van Google Ads gebruiksgemak met zich mee. Als de cliënt namelijk zoekwoorden intypt in Google komt de cliënt meteen bij jou uit en als het goed is krijgt hij of zij dan ook meteen informatie.

 

Hoe werkt het

Bij Google Ads draait dus alles om bovenaan staan met je advertentie. Twee factoren spelen hierbij een grote rol: de concurrentie en de kwaliteitsscores van de advertenties van de concurrentie. Hoe meer concurrentie je hebt, hoe meer je moet betalen voor een klik. Als je hier niet in meegaat dan heb je kans dat je niet bij de eerste vier advertenties komt te staan. De kwaliteitsscore is opgebouwd op basis van relevantie en het klikgedrag. Google gaat kijken hoe relevant je advertentie is voor je zoekwoord. Ook kijkt Google hoe relevant je achterliggende webpagina is. Het is daarbij belangrijk hoeveel mensen op je advertentieklikken ten opzichte van de concurrent.

 

Kosten

Zoals net al benoemd is adverteren als tandarts via Google Ads niet gratis. Je kunt in je Google account aangeven wat je maximaal wil uitgeven aan een klik. Je gaat dat bedrag uiteindelijk pas betalen als iemand op jouw advertentie klikt. Je kunt per dag een budget instellen voor je account, campagnes en voor advertenties voor bepaalde zoekwoorden. De precieze kosten verschillen per website, per branche en per dag.

https://medifactor.nl/

Gerelateerde artikelen

4 IT diensten die handig kunnen zijn voor uw bedrijf

Dyson van uitvinder tot miljardenbedrijf

Social media inzetten bij Black Friday